måndag 30 november 2009

Jag åldras inte...jag mognar

Hej vännen!

Så, jag hoppas att ni haft en mysig helg. Själv har jag hunnit för första gången i hela mitt liv att sätta upp gardiner, stjärnorna, pynten till jul redan till första advent. Ibland blir jag lite skraj över att jag faktiskt blivit lite vuxen...brr..hemska tanke..hihi.
Sen fyller jag år oxå. På måndag blir jag hela 27 år. Av någon anledning så stör de mig att jag blir just äldre. Jag har kanske lite åldersnoja trots allt.

De är inte att de är tråkigt att bli vuxen och äldre, men samtidigt så känns de som om de senaste året bara försvann ifrån mig. Vad har jag hunnit å göra? Vilka människor har jag träffat?...Sen vill jag inte bli gammal, jag känner mig inte gammal. Måste fortfarande visa leg både på systemet och på Ica. De är ju kul.
Tänk om jag bara kunde få fylla år varje år, men inga siffror förändras...jag känner mig som 20 fortfarande utåtsett i alla fall.

Fördelen dock med att åldras är ju att man (om man har tur) blir lite klokare och inser att saker som var ashäftigt för 10 år sen...(HERREGUD! 10 ÅR) inte alls är lika häftigt och man vet varför också. T ex att supa sig redlös och spy någonstans, röka, träffa massa olämpliga människor, allt de där är ju ändå att leva och lära, men jag är glad att jag hunnit över allt de där.

Samma sak med stringtrosor...SHIT va oskönt de är, nä tacka vet ja bomullshotpants. Att virka är rätt mysigt, mormorsrutor är söta, att baka kakor är ju jätteroligt...hmm...Jag som hade tänkt mig att bli en hipp morsa. Men som de verkar just nu så blir jag nog som min mamma...En helt normal mamma...Och de är ju inte fyskam de heller...eller?




2007: gravid och lite pluffsig




2008: modell för en dag..=)



2009: sommar, sol och bästa vännen.


Har jag egentligen förändrats så mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar