tisdag 1 december 2009

Sommar, Vinter, Vinter, Sommar

Hej vännen!

Jag är en person som aldrig kommer att bli riktigt nöjd med tillvaron...eller jo, de är jag hela tiden, nöjd alltså.
Jag är nöjd över mitt liv, min son, min sambo, mig själv. Men ni vet, dom där små sakerna.
T ex, jag vill alltid ha kort hår när jag sparat i flera månader. Jag vill ha långt hår tre dagar efter att jag klippt mig kort.
Jag vill ha sommar när de är vinter och vinter när de är sommar....denna eviga önskan över saker som inte är tillgängligt just nu.

Tittade genom bilder och fick fram dessa två. GUD vad jag längtar till sommaren nu. Värmen, att gå med mindre kläder på sig, dricka gott, äta gott ute. Ta sig en glass (hatar glass, men nu som sagt vill jag gärna ha en), bada (även om jag inte gjorde de en enda gång i år). Bara ha lite varmt och ljust. De är nog LJUSET jag saknar.

Även om stearingljus är väldans vackert, så är de inget emot solen och den värmen man får från den.
Så snälla Tomten jag önskar mig sommar....NU!





Lavendel är min favorit blomma på sommaren.
Krukan är målad med vanlig vit grundfärg som jag duttat på och sen slipat..



Symaskinen är utbytt likt sommaren är nu till vinter.
Jag längtar tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Ja nog är det nog ljuset man längtar efter nu. Jag gillar dessutom inte kyla utan ge mig VÄRME NU!!!!!! Det känns som en evighet till våren! Men snart är det jul, nyår..... Sedan går det fort mot varmare tider!

    SvaraRadera
  2. haha.. känner igen mig mycke i de du skriver! =) Långt eller kort hår.. de va den stora frågan de! man ångrar ju sig efter en stund hur man än gör som sagt.. =) Jag önskar mig oxå sommar i julklapp! Puss

    SvaraRadera